Authors:
Andrej Olah, Filip Marčák,
Matej Kurajda
Years:
2023 — 2024
Location:
Praha
Area:
96 m²
Credits:
Matej Hakár
Status:
built
Authors:
Andrej Olah, Filip Marčák,
Matej Kurajda, Simona Fischerová
Years:
2022 — 2023
Location:
Volovské vrchy
Area:
30m²
Credits:
Matej Hakár
Status:
built
Eyerim Praha
Nová očná optika EYERIM v Prahe je navrhnutá ako butikový maloobchodný priestor, ktorý spája starostlivo vybraný výber prémiových globálnych značiek okuliarov spolu s čoraz etablovanejšími kolekciami značky EYERIM. Existujúca dispozícia priestoru je otvorená s cieľom zlepšiť priestorovú kontinuitu a plynulosť pohybu zákazníkov. Rovnako ako v bratislavskej pobočke, funkčné zóny, ako vyšetrovňa a zázemie, sú vymedzené ľahkou priehľadnou priečkou. Tento prístup minimalizuje priestor potrebný pre technické zázemie a maximalizuje predajnú plochu, čím posilňuje otvorený charakter obchodu.
Absencia pevných vnútorných delení je riešená použitím vložených panelov, ktoré odkazujú na priestorovú stratégiu vyvinutú v bratislavskej predajni. Tieto prvky jemne definujú zóny v obchode bez narušenia vizuálnej kontinuity. Každý pár okuliarov je vystavený na samostatnej poličke, čo produktom umožňuje vyniknúť a rezonovať v interiéri. Priestorové členenie je ďalej dosiahnuté prostredníctvom na mieru navrhnutých objektov, ktoré štruktúrujú interiér bez obmedzenia jeho otvorenosti. Tieto objekty slúžia ako funkčné aj výstavné prvky, vytvárajúce samostatné zóny pre prezentáciu originálnych dizajnov EYERIM, ako aj vybraných modelov od prémiových značiek.
V súlade s novou vizuálnou identitou EYERIM je materiálová a farebná paleta aplikovaná na tieto prvky. Materiálový koncept skúma dialóg medzi rafinovaným a surovým: neupravené sivé MDF dosky sú kombinované s brúsenými policami z nehrdzavejúcej ocele, čo vytvára rovnováhu medzi utilitárnou estetikou a hmatovou sofistikovanosťou.
The new EYERIM store in Prague is conceived as a boutique retail space, bringing together a curated selection of premium global eyewear brands alongside the increasingly established in-house EYERIM collections. The existing layout is being opened up to enhance spatial continuity and customer flow. As in the Bratislava location, functional zones such as the examination room and back-of-house areas are delineated by a lightweight, transparent partition. This approach minimizes the footprint of service areas and maximizes the retail floor, reinforcing the store’s open character.
The absence of solid internal divisions is addressed through the use of inserted panels, referencing the spatial strategy developed in Bratislava store. These elements subtly define zones within the store without disrupting visual continuity. Each pair of glasses is displayed on an individual shelf, giving the products space to stand out and resonate within the interior. Spatial articulation is further achieved through custom-designed objects that structure the interior without imposing on its openness. These architectural insertions serve both functional and display purposes, creating distinct zones for exhibiting original EYERIM designs as well as selected models from premium international brands.
In alignment with EYERIM’s renewed visual identity, the material and color palette is carefully applied to these elements. The material concept explores a dialogue between refined and raw: untreated grey MDF boards are juxtaposed with brushed stainless steel shelving, balancing a utilitarian aesthetic with tactile sophistication.
Eyerim Praha
Nová očná optika EYERIM v Prahe je navrhnutá ako butikový maloobchodný priestor, ktorý spája starostlivo vybraný výber prémiových globálnych značiek okuliarov spolu s čoraz etablovanejšími kolekciami značky EYERIM. Existujúca dispozícia priestoru je otvorená s cieľom zlepšiť priestorovú kontinuitu a plynulosť pohybu zákazníkov. Rovnako ako v bratislavskej pobočke, funkčné zóny, ako vyšetrovňa a zázemie, sú vymedzené ľahkou priehľadnou priečkou. Tento prístup minimalizuje priestor potrebný pre technické zázemie a maximalizuje predajnú plochu, čím posilňuje otvorený charakter obchodu.
Absencia pevných vnútorných delení je riešená použitím vložených panelov, ktoré odkazujú na priestorovú stratégiu vyvinutú v bratislavskej predajni. Tieto prvky jemne definujú zóny v obchode bez narušenia vizuálnej kontinuity. Každý pár okuliarov je vystavený na samostatnej poličke, čo produktom umožňuje vyniknúť a rezonovať v interiéri. Priestorové členenie je ďalej dosiahnuté prostredníctvom na mieru navrhnutých objektov, ktoré štruktúrujú interiér bez obmedzenia jeho otvorenosti. Tieto objekty slúžia ako funkčné aj výstavné prvky, vytvárajúce samostatné zóny pre prezentáciu originálnych dizajnov EYERIM, ako aj vybraných modelov od prémiových značiek.
V súlade s novou vizuálnou identitou EYERIM je materiálová a farebná paleta aplikovaná na tieto prvky. Materiálový koncept skúma dialóg medzi rafinovaným a surovým: neupravené sivé MDF dosky sú kombinované s brúsenými policami z nehrdzavejúcej ocele, čo vytvára rovnováhu medzi utilitárnou estetikou a hmatovou sofistikovanosťou.
The new EYERIM store in Prague is conceived as a boutique retail space, bringing together a curated selection of premium global eyewear brands alongside the increasingly established in-house EYERIM collections. The existing layout is being opened up to enhance spatial continuity and customer flow. As in the Bratislava location, functional zones such as the examination room and back-of-house areas are delineated by a lightweight, transparent partition. This approach minimizes the footprint of service areas and maximizes the retail floor, reinforcing the store’s open character.
The absence of solid internal divisions is addressed through the use of inserted panels, referencing the spatial strategy developed in Bratislava store. These elements subtly define zones within the store without disrupting visual continuity. Each pair of glasses is displayed on an individual shelf, giving the products space to stand out and resonate within the interior. Spatial articulation is further achieved through custom-designed objects that structure the interior without imposing on its openness. These architectural insertions serve both functional and display purposes, creating distinct zones for exhibiting original EYERIM designs as well as selected models from premium international brands.
In alignment with EYERIM’s renewed visual identity, the material and color palette is carefully applied to these elements. The material concept explores a dialogue between refined and raw: untreated grey MDF boards are juxtaposed with brushed stainless steel shelving, balancing a utilitarian aesthetic with tactile sophistication.
Authors:
Andrej Olah, Filip Marčák,
Matej Kurajda
Years:
2023
Location:
Praha
Area:
96 m²
Credits:
Matej Hakár
Status:
built
Authors:
Andrej Olah, Filip Marčák,
Matej Kurajda
Years:
2023
Location:
Praha
Area:
96 m²
Credits:
Matej Hakár
Status:
built
Authors:
Andrej Olah, Filip Marčák,
Matej Kurajda
Years:
2023
Location:
Praha
Area:
96 m²
Credits:
Matej Hakár
Status:
built
00421-907-503-946